De student journey geeft aan of een lesonderdeel (fase) dan wel fysiek niet-online verloopt (onderwijsleergesprek, ppt-presentatie live in de klas etc...) dan wel in de online omgeving.
Die valt dan weer op te splitsen in het gedeelte:
- onder de stippellijn (online in de klas - kan synchroon maar ook asynchroon - bv bij individuele leerpaden) en
- boven de stippellijn ((a)synchroon online, maar niet in de klas)
Concreet:
- Is het noodzakelijk dat je die kennisverwerving zelf in de klas en synchroon aan iedereen geeft, dan start kennisverwerving onderaan de student journey.
- Als de kennisverwerving makkelijk kan via een kennisclip bv., dan start de student journey online.
( zie onderstaande afbeeldingen)
Die denkoefening kan je voor elke lesfase doen:
- samenwerking
- kan op papier, in de klas, met overleg
- kan ook asynchroon op een gedeeld online document
- oefenen
- kan in het schrift, in de klas
- maar ook online in de klas of thuis
- productie
- de output kan een test zijn op papier, in de klas
- maar ook een online bevraging (a dan niet met safe exam browsers en proctoring en zo...)
- maar ook gewoon iemand die een presentatie geeft aan de klas of een affiche heeft gemaakt
enz...
Bron: Erik Devlies, Schoolmakers