Trajectjaar 2
LN 1
In september hebben we binnen het lerend netwerk teruggeblikt op het eerste jaar van het pilootproject diversiteit netwerkt. De leervraag werd op tafel gelegd en gelinkt aan het kader brede basiszorg. De deelnemers gingen per component in gesprek over brede basiszorg binnen hun school en de verwachtingen t.a.v. student-leerkrachten.
LN 2 en LN 3
Binnen het tweede en derde lerend netwerk ligt de focus op het kader brede basiszorg. Er wordt toelichting gegeven bij elk component, de deelnemers geven voorbeelden uit de scholen.
LN 4
Tijdens het vierde lerend netwerk wordt er gewerkt rond de leervraag “Wat doet een leerkracht in de brede basiszorg? Hoe kunnen we daar als team krachtig in samenwerken?". De leervraag werd geconcretiseerd door digididactiek eraan toe te voegen. We reflecteerden over mogelijke digitale tools die we binnen de brede basiszorg kunnen inzetten. Scholen gaan na dit lerend netwerk en de booster (studiedag) rond digididactiek acties implementeren in hun school.
LN 5
Aan de hand van de OASE-techniek worden de acties toegelicht. Deelnemers lichten toe welke acties ze ondernomen hebben op school, de anderen geven feedback en suggesties voor vervolgacties.
LN 6
Dit laatste lerend netwerk is een globale reflectie op het pilootproject.